Jak wiadomo, wybór agencji reklamowej nie jest niczym prostym i powinien być on poprzedzony głębokimi przemyśleniami. Jeżeli posiadamy własną firmę, to agencja reklamowa jest nam szczególnie potrzebna. Aby móc sprzedać konkretny produkt, to należy go odpowiednio zareklamować. Jeżeli świat nie wie, że sprzedajemy takie produkty, to z pewnością nikt ich nie kupi.

Marketing w własnej firmie jest więc bardzo ważny i powinno się go planować bardzo rozważnie. Przede wszystkim nie warto wybierać pierwszej, lepszej agencji reklamowej. Warto poradzić się w wyborze znajomych, którzy korzystali z usług takiej agencji. Jeżeli jednak nie mamy nikogo takiego, to warto poczytać opinię w internecie o konkretnych agencjach. Dobrym sposobem jest również oglądanie portfolio konkretnej agencji reklamowej i przeglądanie jej oferty (np. ). Jeżeli podobają nam się pracę wykonane przez konkretną agencję, to warto nawiązać z nimi współpracę, ponieważ najprawdopodobniej nasz gust pokrywa się z gustem właśnie takiej agencji.

Warto również ocenić osoby, które tam pracują na pierwszej rozmowie. Pracownicy powinni nas dokładnie słuchać i akceptować nasze pomysły. Jeżeli ktoś taki nas nie słucha, to nie warto nawiązywać z taką osobą współpracy. Oprócz tego należy pamiętać tutaj o tym, że to, że ktoś skończył studia związane z reklamą, albo graficzne, wcale nie świadczy o tym, że jest on dobry w tym co robi.

Dobrego grafika nie ocenia się po ukończonych studiach. Często dobrzy graficy nie decydują się na pójście na studia, ponieważ już posiadają odpowiednia wiedzę, która jest im potrzebna do wykonywania zawodu.