Cynkowanie naszego auta może odbywać się na wiele sposobów. Najczęściej jednak przy udziale prądu na nadwoziu osadza się warstwa fosforanów jakiegoś określonego metalu. Na przykład może to być cynk, który zawsze stanowi podłoże dla wszystkich warstw następnych. Warto to szczególnie mieć w świadomości. Potem już tylko po takim procesie następuje malowanie kataforyczne.

Polega to w skrócie na malowaniu farbą antykorozyjną i przy praktycznie całkowitym zanurzeniu w niej nadwozia oraz podłączenia prądu. Oczywiście cząstki farby zawsze posiadają ładunek dodatni, dlatego też są one przyciągane w określony sposób do ujemnie naładowanego nadwozia. W ten sposób jednocześnie wszystkie zakamarki bez wyjątku są doskonale wypełnione. Po już skończeniu nadwozie zostaje następnie wygrzane wyłącznie w piecu. Lakiernictwo od zawsze stanowiło ważny element w każdym aucie.

Bardzo ważne jest użycie uszczelniacza. I na przykład taśmy maskujące oraz masy uszczelniające sprawdzają się wyśmienicie. Szczególnie stosuje się je w miejscach, narażonych najbardziej na podciąganie oraz zaleganie wody. Zastosowanie ma na przykład nie tylko na zgrzewach blach, warto to wiedzieć. Jeśli nasze nadwozie zostało już wstępnie zabezpieczone, to pora przejść jeszcze do zabezpieczenia również podwozia pojazdu.

Powszechne już teraz jest najbardziej używanie warstwy PCV, która jest po prostu natryskiwana bezpośrednio w dane miejsce. Ma ona przede wszystkim chronić naszą blachę przez różnego typu uszkodzeniami mechanicznymi oraz tłumić wszystkie dźwięki. Warto o tym pamiętać.